KELAB BUJANG 2: CHARMING.. AM I?

160908 – TUESDAY


Ada sorang mamat Iraq ni tangkap cintan lak dengan aku. Tak pasal-pasal jer.(seriously, aku bukan perasan k).

Intro: Aku kenal dengan mamat ni masa tunggu bas nak balik kerja. Bustop tu kat depan Zoo Negara, so memang most of the time foreigners or tourists akan tunggu bas bersama dengan aku.

Satu petang ni masa sampai kat bustop tu ada beberapa orang lain yang tengah tunggu bas jugak. Termasuklah this guy. Seperti biasa, bas U34 memang lambat sampai. Semusim sekali je bas ni akan lalu. Siapa yang tak tahu tu memang berakar la punggung menunggunya.

Mamat ni duk membebel kat aku. Katanya dah setengah jam dia duduk kat situ. Aku sengih je. Sebagai rakyat Malaysia yang berbudi bahasa, maka wajiblah kita mempromosikan keindahan dan tempat-tempat menarik Negara kita ni kepada warga asing dan pelancong.

Yang mamat ni pun rancak juga bercerita. Lastly, dia tulis nombor telefon dia kat tiket bas aku. Pastu dia keluarkan tiket kapal terbang dia yang penuh dengan tulisan arab tu dan suruh aku catat nombor telefon aku (handphone dia tertinggal kat apartment). Kalaulah korang jadi aku, apa tindakan korang? Of course you have no choice but to write it on, kan? (memang by any chance kita tak dapat refuse).

Then, macam biasalah bermula episode berbalas sms… Tup! Tup! Dia kata dia suka kat aku. Gelabah la jugak, tapi buat-buat cool aje. Bila aku tanya kenapa, dia kata “because I found you are simple girl.”

Wadehel? Dia ingat aku ni ‘easy’ ker? I am simple, but I am NOT easy. Language barrier is a very BIG issue for me. Aku tak salahkan dia yang tak fluent in English, masalahnya, aku sendiri pun tak berapa pandai nak cakap omputeh. Kang terbalik kod pulak bila menyembang, tak ke haru? Lagipun, aku memang tak minat orang asing. Kata orang, laki-laki arab ni jealous kuat (laki tak arab pun sama). So, aku pun cakap kat dia, “I’m sorry, I cannot be your lover. We can only be friends.” Lepas tu aku bolayan je sms dia.
Aku memang tak ada hati pun kat dia. Kawan sudeh.

Sebenarnya dalam hati aku cuma ada seorang je. Dialah lampu hati aku. Cenderawasih aku. Aku memang bukan two-timer walaupun kadang-kadang aku ‘nakal’. Sejak aku jatuh hati kat si cenderawasih ni memang aku tak pernah pandang orang lain. Yang aku tahu, aku cuma nak dia sorang jer dan hanya dia. Noktah.

So, datanglah Iran ka, Iraq ka, Afghan ka, Singapura-pura ka, hatta sesiapa jua, minta maaf, Tak Layan! Section closed.

“Cenderawasih burung kayangan
Tuanku putih kilau keemasan
Pandanglah hamba si gagak hutan
Sebelah mata pun hamba tak terkilan..”

p/s: Amaran keras untuk SEMUA:
Kalau tak suka, cakap je TAKNAK. Jangan bagi harapan pada orang atau main-main dengan hati dan perasaan orang. Kalau kita lukakan hati seorang, ada 10 orang lain lagi yang akan sakitkan hati kita pulak. Ha, nak ke?!

No comments:

IRAMA HATI SAYA