IRAMA HATI SAYA

Berhenti

Kamu sangat patut BERHENTI daripada...

... dendam dan iri hati
... dengki dengan kelebihan orang lain
... bermegah-megah dengan kelebihan sendiri
... bermuka-muka
... mencari silap orang sekeliling
... menghina dan menjaja keburukan orang
... terlalu mementingkan diri sendiri
... tidak menghormati sesama sahabat
... terlalu memaksa
... lokek untuk membantu sesiapa sahaja didalam kesusahan.

Tuhan kan Maha Adil, setiap perbuatan pasti ada balasannya. Tak elok mendoakan yang buruk untuk orang lain, tapi doa orang yang teraniaya kan mustajab?

Aku Budak Comot!

aku nak kahwin
nak love somebody
nak jaga somebody
nak bagi dia makan
nak tidurkan dia
nak kejut dia pagi-pagi
nak kemaskan baju dia sebelum dia pergi kerja
nak salam tangan dia
nak lambai babai kat dia sambil cakap 'elok-elok jalan ye..'
nak tumbuk dia kalau dia buat jahat
nak gigit dia kalau dia degil
nak cubit dia kalau dia usik perempuan lain

sebab tu
kita kena doa

from the first moment hati kita berdebar
sampai la hati kita betul-betul yakin bahawa dialah orangnya

aku nak tanya Allah
siapa yang Dia bagi untuk aku
siapa nama misteri tu

kalau aku jumpa dia
aku nak cakap kat dia

hai!!
saya lah budak comot yang akan habiskan sisa-sisa hidup awak..
saya la budak comot yang nak berusaha untuk mati dengan awak
saya budak comot yang nak sayang awak macam awak sayang saya
saya budak comot yang sanggup belajar untuk senangkan hati awak
saya la budak tu
saya!

awak! jgn la pandang tempat lain
saya cakap dengan awaklah!

walaupun awak nampak saya ni comot,
tapi saya ni sebenarnya kiut sangat tau...
syhh..
jgn bagitahu org..

awak..walaupun saya ni kecik
tapi hati saya besar sangat
besar sangat sampai tak muat untuk diri saya
sebab tu saya nak bagi sikit kat awak
sebab saya nampak hati awak kecit jer

aku tak mau main kawen ajer
aku nak aku ada rasa untuk bersama dia

tapi aku harap
satu hari nanti
aku akan suka kat orang yang suka kat aku
dan aku akan mintak Allah tetapkan hati aku untuk dia
dan hati dia untuk aku

dan hati kami untuk anak-anak kami

wah...........
syoknyer kawen.........:P

kalau org tanya aku sekarang,
aku cakap
aku cuma nak jatuh cinta dengan bakal suami aku ajer

umur bukan faktor untuk aku kawen
yang penting rasa kesediaan
untuk pikul tanggungjawab

Oh, siapakah lelaki yg bertuah dapat aku tu kan?



notakukukaki: ini lah entri berani mati paling tak malu yang pernah aku tulis. aku pun ada perasan apa? Blekkk!!!

Rasa,Bisa,Jiwa

Biar aku simpan
segala rasa yang tak terungkapkan
Pada kamu, kamu, dan kamu.
Ada sesuatu
yang aku mahu kamu tahu.

Kamu yang pernah aku nanti,
Sekarang rasa itu telah mati
Sisanya juga tiada berbaki.

Kamu yang muncul tanpa diduga,
Bikin aku berkalut jiwa
Saban musim sekala.

Dan kamu yang aku mula sayangi,
Buat aku tersenyum sendiri
Meski tanpa ada janji
Hanya berharap rasa ini kekal begini.
 
◄ Design by Pocket