IRAMA HATI SAYA

Tentang Apa Yang Aku MAMPU

tersenyum.
ya. sangat aku.

penutup tahun 2009 ini
aku barangkali boleh rumus
apa yang aku mampu
untuk hayat aku setakat ini

1. tamat belajar
2. mengajar
3. menyimpan dana peribadi (untuk kepentingan sendiri)
4. membantu kawan dari apa saja segi terlarat
5. menjadi lebih matang
6. kurang baran(walaupun masih)
7. belikan baju raya untuk keluarga (kali pertama)
8. melawat beberapa tempat di Malaysia selain Pahang dan Kuala Lumpur (asbab pelbagai tujuan) antaranya Pulau Pinang, Perak, Kedah, Kelantan, Terengganu, Johor, Selangor dan Negeri Sembilan.
9. mengumpul koleksi majalah Anjung Seri sepanjang tahun 2009.
10. memiliki/membeli harta dari titik peluh sendiri, antaranya Almari Kayu Sederhana Besar, Peti Ais, Televisyen 21" dan Motorsikal 130cc.
Semuanya TUNAI tanpa cengkeram.

Aku sesungguhnya bersyukur dengan rezeki yang telah Allah kurniakan kepadaku selama ini.
Moga segalanya mendapat keberkatan dan moga Dia limpahkan rezeki buatku untuk hari mendatang.
Semoga aku menjadi hamba yang tidak kufur nikmat.

Nota:
No.10 adalah pencapaian aku yang sangat memuaskan kerana aku merancang dan berusaha keras demi matlamat itu.
Dan aku akan terus berusaha untuk mendapatkan apa yang aku ingin bila aku mampu.


Aku tidak pernah peduli
dengan apa kata mereka
tentang apa yang mereka miliki
berbanding apa yang aku mampu
Aku ada diri aku
Aku ada keluarga, kawan dan orang yang menyayangiku.
Hanya yang di atas ini sahaja
yang tahu apa dan kenapa aku ada apa yang aku mampu.

Ada yang berbisik kepadaku
'beli lah yang ini, lebih mahal, lebih standard, nanti orang pandang sambil angkat kening kepada kau'
Tidak.
Aku tidak perlukan kening sesiapa
kerana aku sendiri punya kening
yang tidak aku angkat ketika memandang orang yang lebih dari aku.
Tentang kualiti dan kuantiti,
tidak semua yang mahal itu berkualiti
dan tidak semua yang murah itu haprak
pokoknya pada kita yang membeli.
Aku biasanya pandang pada fungsi.
Jika dua barang pada harga yang berbeza tetapi punyai fungsi yang sama,
kenapa kita nak untungkan penjual dengan membayar harga yang tinggi?
kalau beli mahal-mahal tapi tak pandai jaga pun tak guna juga.
Mengaku saja lah
yang kamu mahu semua mata memandang pada tag dan jenama yang kamu gayakan.
Lagi kedana lagi hebatlah kamu dimata mereka.

Ada juga yang berkata kepadaku
'tak usah la beli yang tayar dua itu. Beli lah ini, tayar empat ini. lebih selesa, lebih bergaya, lebih segak.'
Tidak.
Aku bukan mahu bergaya seperti kamu-kamu
yang sebenarnya aku tahu
poket kamu itu sama saja dengan poket aku.
Sekurang-kurangnya yang tayar dua ini juga ada fungsi yang sama dengan yang tayar empat itu.
Yang penting aku tidak terbeban dengan 'duit kopak setiap bulan kerana sekian bayaran' seperti kamu-kamu
yang kononnya lebih selesa dan lebih segak.
Belum masanya lagi untuk aku bazirkan sisa RM untuk tujuan sepertinya.
Banyak lagi tujuan lain untuk aku labur dan leburkan dengan baki yang ada.

Juga yang bertanya kepadaku
'bila kau nak sambung belajar?'
biasanya kujawab 'tahun depan' tanpa perincikan tahun yang mana
kerana aku sendiri tidak pasti.
Kerana yang aku agak pasti
aku belum mampu
untuk tujuan itu
walaupun aku memang berkehendak. sangat.
Mereka yang rapat denganku memang maklum
akan perancangan dan impian awal aku.
Tetapi, rezeki itu ditangan Tuhan.
Setakat ini rezeki aku bukan di menara gading.
Layaknya aku diam disini dahulu
semampu aku
bekerja dan menimba pengalaman
menadah ilmu dari pengajaran.
Dengan izin Allah
suatu hari nanti
mungkin aku akan bersama kalian yang bertanya dan berjaya.
Aku juga ada azam itu. Sungguh.

Maka itu
aku teruskan hidup
dengan apa yang aku mampu.
Kamu tak usah susah-susah mikir bagi pihak aku.
Kerana setahu aku
aku tidak bebankan kamu.

Aku punya poket.
Walaupun tak penuh, tapi tak pernah kosong.
Yang paling penting,
aku tidak seluk poket kamu
yang nampak macam penuh
tapi pada akhirnya terpaksa dikosongkan
kerana apa yang kamu miliki
adalah apa yang kamu fikir kamu mampu
berbanding apa yang aku mampu.

Nah! sekarang kamu mahu gelakkan aku?
Telan balik air liur kamu tu, pandai!

Selamat Tahun Baru

Mendung Itu Indah

Yang terzahir itu
Cuma biasan
parut dari luka yang dalam

Kamu yang tidak pernah mengerti
Tentang lara
Tentang hampa
Tentang kusut
Satu jiwa yang tertinggal

Aku pada kamu
Aku ada kamu
Kamu pada aku
Kamu ada aku
Biasakan itu
Ingat selalu itu

Jika kamu
hilang
Aku nanti.
Jika aku
lesap
Kamu pergi

Jauh

Ke mana angin bisa bertiup
Aku disitu
Jadi lalang dan pohon bergoyang
Di mana air bisa mengalir
Aku disana
Jadi kerikil hiasi sungai

Hanya saja
kamu lepasi
jalan cabangnya dua
pasti kembali
jadi satu haluan
langkahmu seterusnya
Benar, kan?

Maka
walau perit tertusuk
terhenti
dan mungkin terhencot
langkah itu
mungkin sedikit jadi sumbang
Namun kamu
Ya. Kamu.
Harus pandang pada langit
yang jauh lebih luas bentang
lebih cerah, lebih damai terang
dari sempit pandangan
pada lorong sehala
di depan mata kecilmu

Matahari yang terik
bisa bikin matamu sepet
Namun cahayanya itu sangat kamu perlu
walau sedikit

Awan bantu kamu
terima cahaya seadanya
Mendung itu mendamaikan.
Hujan itu rahmat.

Kamu percaya, kan?

A 24 me and a boyfriend? WTF?!

Ya, ya. Thanks for the wish.
I know and am happy that am becoming older.

Alhamdulillah
Thousand thanks to Allah
for His bless through my years.

It's just a matter of number.
Am 24 today, so what?

I've been working for a year since I graduated.
Am happy with my achievement so far.
I got a so-so salary every month (and of course I wish for more).
My pocket is getting worst yet am satisfy with what I've been spending for.

Have I been in love?
Yes and No.
I've been hurt as much as I love.
I've been left as much as I waited.
And what not.
Still
am alive.
And you, you, and you,
can get lost.

True story:
I did have the so-called 'bekas bakal boyfriend'
Indeed soo many. Haha..
I repeat..Bekas Bakal Boyfriend..(not even got the chance to be. Uhuk!)
Yelah..Budak comot, siapa yang nak pandang, kan?

Ini cerita zaman I study.

First guy
was when I joined a musical group at the university
In order to be accepted as part of the members,
we need to pass the interview session.
I was interviewed together with another pretty boy i don't know from where.
I kinda like this boy.
He's a good friend and a nice guy in person.
But this guy is soo hard-selling. Then I gave up.
End.

Second Guy
was also from the same group.
we got same interest here and there,
sharing things and experiences every now and then,
but no feeling attached.
And finally I dumped myself for he has his own sweetheart.
Means I must back off as well.
The end.

That's it
And No More.

From then onwards
Am tired of being in touch or getting into serious business called
'perasaan-dan-
yang-sewaktu-dengannya' with guys.
(cause I ended up got only the PERASAN).
Merely friends would do.

And life goes on
for me
and for everyone around me
Some friends are still with me through my smile and cry (thank you)
and some were just gone to God-knows-where.
(and I don't care)

After years of healing from the wretchedness
I finally get myself a very reliable boyfriend
that I will truly love with all my heart.
I know that this new boyfriend will always help me
in any way possible as he could afford to.
Bringing me to places of happiness.

....
...
..
.

Introducing

my special

young

white

and lovely

boyfriend.....


Modenas GT 128

(kacak kan?)

Tired of getting into a fussy relationship with human beings?
Try having one with the inanimate.

You'll surely say WTF!

Haha.. Gotcha! ;)
Happy Birthday To Me.

Gadget Update: Wireless Headphone



Wireless Headphone HS-208 With FM Radio

Price : RM 35.00

Just bought thid headphone at PIKOM PC Fair, Kuala Lumpur Convention Centre,
4-6 December 2009.

A birthday gift for my self...Huhu

Function(6 IN 1):


1. FM radio
2. Supervision
3. Wired headphone
4. Online audio chat
5. Wireless headphone
6. The design conforms to human engineering principles comfortable for wearing.

Highlight:

The working frequency of the transmitter is ranged from 83-108MHZ
The transmitter can be widely compatible with multi-media such as TV,PC,DVD,CD,VCD,MP3 and other electronic products with audio output plugs. Good quality of the sound and be effective with over 30M and the sound signal can penetrate barriers like walls and objects without the angle limitation.
TV-Accompanying: You can enjoy the TV program freely without disturbing others by using wireless headphone.
With super bass function.
FM broadcast : The headphone can be used as FM radio separately and search and focus channels ranged from 88-108MHZ automatically with stable frequency.
Online chat(Receiver can connect the audio line with microphone to the PC)Receiver with audio line can be used as wired headphone.
Several headphones can share one transmitter
The design conforms to human engineering principles comfortable for wearing.

Transmitter Specification:

Transmitting frequency: 84~87MHz
Power supply: AA DC 1.5v batteries 2pcs

Receiver Specification:

Receiving frequency: 84 ~ 108MHz
Max receiving range: 30m
FM radio frequency: 88~108MHz.

Mari Menari




Hujung minggu ni
06/12/09 - Ahad

ada
Tarian Cuti-Cuti 1 Malaysia

di
Dataran Merdeka
jam
6.30 hingga 11.00 pagi
.

I'm very excited and looking forward to participate or at least having some moment to watch the event.

Mesti seronok kan? kan?

Jom la.
 
◄ Design by Pocket