Tiga Kali Jumaat

Masuk hari esok cukup 3 kali jumaat aku sakit.
Setelah macam-macam ubat masuk perut aku.
Bengkak makin bisa.


Lastly kelmarin aku tepek bedak sejuk buatan sendri.
Cari bedak sejuk kat kedai tak jumpa.
Malam tu jugak tumbuk beras dengan lesung.
Jihah datang dapur dan dengan selamba bertanya 'Pakai blender tak boleh ke?'
Aku gelak aje dalam hati.

Habis blender terus aku perah asam limau.
Tepek kat tempat bengkak yang dah mula merah-merah.
Alang-alang dah buat bedak sejuk tu kan, terus la lajak ke muka sekali.
Dah macam hantu kak limah le pulak.

Esok paginye ade discharge dari tempat bengkak tu.
Kelas lak sampai pukul 7.
Lepas magrib terus aku jumpa doktor kat hospital.
Mintak dia bersihkan ape yang patut.
Doktor pelik sebab aku tak demam or sakit kat mana-mana tempat lain (which means I'm strong).


Balik dari hospital terus melantak KFC (Lapar gila,ok!)
Sebelum ni aku memang tak boleh nak mengunyah langsung.
Semua makanan yang masuk mulut terus telan.
Makan roti celup air atau sup aje la seminggu.
Kebulur.

Alhamdulillah harini aku rasa dah surut sikit.
Dan buat pertama kalinya aku tak perlu lagi makan painkiller.

Aku harap esok cukup la 3 kali jumaat aku sakit.
Bila aku dah betul-betul sihat aku nak ...
-makan sampai kenyang macam dulu. 44 kali kunyah
-kemas bilik (sebab dah 2 minggu aku tak buat pape kecuali tidur)
-pergi erobik (aku rindu kat instructor yang daboom tuh)
-BERKEBUN (projek mesti diteruskan).
-menjahit
-swimming
-shopping
-reading attentively

-and never stop smiling. ;)


Ni la alat-alat rawatan aku. Nurse terlatih bernama Nazihah Rusli. Segalanya manual.


*p/s: thanks to the students who gave me the tips to heal my illness. Aku buat bedak sejuk ni pun lepas sorang student bagi petua sebab adik dia pernah kena. Dulu masa aku accident pun kaki aku bengkak teruk berhari-hari. Finally ade sorang student ni bagi aku daun lidah buaya untuk sapu kat luka. Terus kering luka dan bengkak surut.




My Life is Full of Bless. Praise be to ALLAH

No comments:

IRAMA HATI SAYA