1 Malaysia Kuala Lumpur Heritage Xplorace

Walaupun sangat lapuk tapi aku tetap nak share.

Pada suatu masa dahulu, Ganu forward emel kat aku.
Dia ajak aku join explorace ni.

Nama dan details boleh tengok kat sini.

Tarikh:26 Februari 2011
Tempat: Menara Kuala Lumpur
Masa: 8 pagi.

Aku pun ajak la kaum kerabat Kelab Bujang.
Syaratnya satu kumpulan 2 orang, maka kami pun buat 4 kumpulan.



(Maro sanggup ambil MC semata-mata nak group dengan Jihah woo..hikhik!)

Subuh-subuh lagi kami sudah berkumpul di perkarangan rumah aku.
Lambat, tinggal!


Sampai di sana kami diberi goody bag berisi bekalan air dan baju T khas.


Saiz memang tak boleh pilih. Macam pakai baju kurunglah jawabnya.

Kemudian kami berkumpul di perkarangan menara untuk taklimat pertandingan, dan sesi warming-up.


Persembahan tarian kebudayaan sebelum pelancaran program.




Semua peserta dilepaskan jam 10.00 pagi.
Pelbagai aktiviti disediakan di sepanjang check-point dalam lingkungan 15 kilometer sekitar Kuala Lumpur dengan bertemakan 'culture and heritage'.



Tarian naga di tengah-tengah Dataran Merdeka.

Maro sibuk nak masuk pertandingan pencarian model.

Majlis penutup dan penyampaian hadiah diadakan di dalam ruang berhampiran rumah tradisional Malaysia, Menara Kuala Lumpur.
Kami juga sempat mengusik pemain alat muzik tradisional yang menghiburkan pengunjung di kawasan tersebut.
Dan macam biasalah...bergambar kenangan sebelum beransur pulang.


Serius penat!



Keesokan harinya, kami ke Sungai Pisang, Gombak untuk sesi mandi-manda selepas senamrobik di Taman Tasik Titiwangsa.


Belajar teknik terjunam.


Membersihkan rongga



Melawan arus


Budak ni yang macam nenek kebayan ni tengah menangkap udang.

Dia bubuh belon dalam baju supaya tidak tenggelam jika dibawa arus.

(Agak bijak tindakan itu kan?)

What an enjoyable weekend!!


No comments:

IRAMA HATI SAYA