Diari Rempit Siti Rope'ah: Throttle

Salam.
Tolong aku weh.
gugel image

Tadi masa nak pergi kerja, selepas turun dari flyover,
throttle sangkut (agaknyalah).
sebab motor aku tak mau perlahan walaupun dah lepas minyak.
tengah gear 4 time tu.

aku try pijak brake, tapi lepas tu dia lajak lagi...nak benti pun tak boleh.
BAHAYA BETUL.
aku cuba turun gear 3, motor macam nak melompat.
aku bagi signal kiri then cuba juga sampai jadi Neutral.

selepas parking, aku cepat-cepat matikan enjin.
tapi bila aku pulas semula kunci,
motor terus hidup sendiri (tanpa starter).
aku dah tak tahu dah nak buat apa. takut aku nak naik lagi. ='(

dah la berkejar nak ke office.
office aku tepi highway. jalan sehala.
guard tu tengok je aku lalu terus tanpa berhenti di pagar office.
mujur depan sikit ada training centre. situ la aku parking.

haih~

No comments:

IRAMA HATI SAYA