Untuk Gadis Cantik Itu

Aku rasa kamu cantik
dan manis. sangat.

Melihat kamu yang sangat menawan.
buat aku rasa mahu lari jauh.
kerana aku tahu dia tidak mungkin memandang aku.

Kamu si gadis cantik,
memang selayaknya bersama dia.
Cocok amat.

Bertuah benar.
dia ada kamu si cantik.
Segar hatinya, bunga jiwanya
melihat kamu yang sungguh menyejuk mata.

Aku tak akan terkilan
sama sekali.
Kerna kamu yang cantik itu
turut mengujakan aku.
Masakan tidak dia.

Meski kita tidak saling mengenali.
meneka dari wajah dan manisnya mata kamu itu
Aku bisa membaca
bahawa sungguh kamu itu
Benar cantik
luar juga dalamnya.

Tertulis pada cantiknya rupa kamu itu
ada hati yang mulus
jiwa kudus
raga yang tulus.

Ah, kamu memang cantik segala!

...
..
.

aku?
walaupun kalah sama kamu
tapi

aku comel.
ngeeee.......


*nyanyi lagu "you belong with me"*

No comments:

IRAMA HATI SAYA