invitational entry by naD dA' emaERtYuesT

bukan mudah menggapai impian
bukan mudah meniti jalan-jalan kehidupan..
aku masih di sini menanti sebuah janji yang tak pasti
namun kini kutemui
jawapan pada yang tak pasti..
kini...
kupasti aku sudah kehilangannya
jauhnya dia dari hidupku..
membawa semua kenangan antara kami..
tidak ingin ku kenang semuanya
kerana ia hanya menyakitkan jiwa dan ragaku...
memusnahkan harapanku...
merubah arah hidupku...
kini ku pasrah pada sebuah ketentuan
yang pasti...mesti ada hikmah atas segala yang terjadi...
kesakitan yang terlalu mendalam ini...
cukup mengajarku erti sebuah kehidupan
erti sebuah kehidupan yg tiada kesudahan
hanya pada Allah tempat aku memohon pertolongan
minta diberi kekuatan yang berkekalan
pasrahku dalam ketentuan...
sabarku dalam kesedihan...
tabahku dalam kesunyian...
ku ingin jauh dari derita ini..
kuingin jauh dari derita ini..
kiingin jauh dari sengsara ini...
moga...
aku tabah dalam menghadapi segala
aku dipilihNya kerana aku mampu tuk menghadapinya
kerana Dia tahu aku ada kekuatan yang nyata
yang pasti...
ku tak mahu lagi terlibat dengan cinta murahan
cinta yang tiada nilaian
cinta yang tiada penghargaan..
cinta yang tiada kesetiaan...
cukuplah derita ini berakhir di sini....

yang terluka,
naD dA' emaERtYuesT

No comments:

IRAMA HATI SAYA