IRAMA HATI SAYA

Kepala Hotak Kau


Sampai bila kau nak tunggu dia
Kalau dah tahu orang tak suka
nak biar sampai kau mampos ternganga?

Hey, sedarlah sikit,
walau kau sayang dia berbukit, cinta kau melangit,
dia tak mungkin pandang kau walau sekenyit.

Katakan saja padanya:
Apa jeling-jeling?
Jangan harap aku nak paling.
Kalau aku dah mula geleng,
tak ada maknanya kau kerling.
Sebab hati aku kering.

Mengapa dikenang perkara lampau,
biarkan semua lemau,
jangan buat hari cerah jadi silau,
cubalah guna kepala hotak kau!

2 tokok-tambah:

wak said...

mmg straight to the point btul puisi ni... sesuai utk org yg tak makan saman ngn kata2 lembut dan pujuk rayu... tapi, kepada siapakah puisi ini ditujukan? emm... mcm terkena kat batang idung sy sndiri pun ye gak hehe

MASJURNAL said...

Iyolah..puisi ini ditujukan kepada sesiapa sahaja yang setia menanti org yang tak patut dinanti..jangan bazirkan perasaan anda, ingat tu..kalau ada yang terasa tu, hah, memang sah untuk korang lah! huhu..

 
◄ Design by Pocket