Bicara Budak



Budak 1 : A atau B?CONFUSE

Budak 2 : Kenapa kau confuse?

Budak 1 : Tak tahu nak pilih siapa.

Budak 2 : Dua-dua ok. Aku prefer A tapi B pun ok gak.
Ko pilih la B, biar aku amik A, hoho…

Budak 1 : Memang ramai yang prefer aku dengan A.
50 vote for B, 50 pilih A..
But the problem here is that I don’t know which one prefers me..hoho..

Budak 2 : Kau rapat dengan A ke B?

Budak 1 : Dua-dua. Tak ada yang lebih.
Tapi yang lebih nak rapat dengan aku si A la. Dia manja.
But at the same time B is always asking for my help and advice in certain matters...

Budak 2 : Hmm.. A tu lagi muda dari kau ker?
Kalau aku, aku pilih yang matang. Dua-dua tau tak pasal kau suka kat diorang?

Budak 1 : Kami semua sebaya.. A lagi matang, cumanya dia agak dependent. He needs somebody to company him; not to support, but just as a company.
Tapi B lak very independent, but he needs support in his affairs (business&studies). Dia akan mengadu kat aku bila dia rasa down.
I have no idea whether or not A dan B aware about this, entah-entah dua-dua tak ada hati kat aku..huhu…

Budak 2 : Laa, sian… Kau tak bagi hint ke kat diorang?
Lagi satu, sampai dua orang kau nak, “ape ke hei nye?”
Cuba kau clarify, kau nak A ke B??
Pastu kau tanya iman kau sendiri kau nak yang macam mana?
Mana boleh satu perempuan 2 lelaki, weh!
Dah la spesis Adam ni nak extinct, huhu.. cian aku ni..

Budak 1 : That’s why..If I could, then I would just want to have the one and only…
The problem here is that I don’t know siapa yang suka aku sebenarnya…
I cannot detect the hint (if any). I’m afraid that I might be loving the wrong person..
Kang aku pilih B, tengok-tengok si A rupanya yang suka kat aku..Tak adil la begitu.
Whatever it is, aku kena tunggu their confessions… Then I’ll assure it.
Preferably A…Ideally B…
[I am more in love with B kot, but it turns out that A is the one who treats me better].

Budak 2 : As you said that A is quite manja, kau kena ingat maybe he just treats you like his older sister. Aku tengok kau sesuai dengan B, tapi itu aku punya P.O.V la.
Kalau kau sanggup nak membelai si A tu, aku tak kisah tapi I think B is more matured and independent, better for kau yang macam budak-budak nih.
Tapi the decision is yours.

Budak 1 : Tapi B selalu tak layan aku…

Budak 2 : Yela, lelaki kan ego.

160207-fri

No comments:

IRAMA HATI SAYA