QURBAN dan HiJRAH

SALAM MAAL HIJRAH
lepas sibuk menumbangkan lembu kambing masa raya qurban, kita sekarang sibuk lak menyambut tahun baru hijrah.

aper sebenarnya significant qurban dan hijrah ni untuk kita?
bagi cik sendiri..walauppun tak banyak, sedikit sebanyak cik perlu berkorban dan berhijrah..

antaranya:
1-aku dah korbankan masa yang sia-sia untuk berhijrah dan berazam untuk memanfaatkan masa yang ada dengan kawan2 dan keluarga.

2-aku cuba korbankan perasaan yang melalaikan dan menghanyutkan aku untuk berhijrah dan cuba untuk berpijak di bumi yang nyata..be realistic!

3-aku korbankan dan lupakan kesedihan aku demi berhijrah ke arah kebahagiaan hati sendiri..aku nak jadi orang yang lebih memandang ke hadapan secara positif.

4-aku dah korbankan rambut aku untuk behijrah (physically) ke arah dunia baru sempena tahun baru hijrah ni..bagi nafas baru kat diri sendiri with new style.

5-aku korbankan semua rasa serba-salah yang membuatkan aku jadi pesimis dan berhijrah untuk menjadi orang yang lebih matang dan rasional.

ni la antara korban,azam dan usaha cik sempena maal hijrah ni..


cik jugak berazam nak publish corat-coret dan writing sebanyak mungkin..cik nak jadi pemerhati dan pentafsir...eccewah!


kalo bukan untuk orang lain pun, at least cik dah buat sesuatu untuk diri cik sendiri personally kan..

so,korang macam mana plak?

No comments:

IRAMA HATI SAYA