differ view

Salam..

me and jihah were introduced to a new fren semalam.
he's a fren of my "so-called" brother.

from the way he talked cik dapat rasa yang he was a pakwe yang setia,penyabar,and sangat dying for his love..such an innocent kan?

cik macam tak percaya yang masih ada lelaki yang sangat "into" the love, sangat percaya yang dia takkan ditinggalkan,sangat percaya yang dia akan bahagia selama-lamanya,sangat percaya yang hati manusia takkan berubah,dan sangat mengagungkan orang yang disayangi sampai tak boleh terima kenyataan yang sayang tu boleh hilang bila-bila dan takder guarantee pun..kesian..

dia ni mengubah perspektif cik tentang cinta.. selama ni cik ingat cuma perempuan jer yang beria and mati-mati dengan cinta..rupanya laki pun sama..
he makes me see a total deviated guy from what i used to see..sangat contra in every term -cara dia layan orang...cara dia bercakap and respons..cara dia mengadu dan mendengar...
he's so natural in his way..
he gave me different views of "guy vs love".
a nai've lover i supposed.

slama ni cik rasa cik ni agak bodoh sebab selalu try my best to please others yang akhirnya melukakan hati cik..tapi bila cik have my day with this new fren of my, i could feel that am not the one who's striving by all means to comfort others..maknanya aku takla bodoh sorang-sorang kan?

he's a nice guy..in fact very nice...i would recommend him to any good girls coz i knew he deserved it..

hmm,some advices to him:
lupakan la kisah-kisah lama tuh..kalo dah tak larat nak mencari, dok jela menunggu..nanti ader la yang datang..shincan kate,jodoh tak datang bergolek..dia datang berguling-guling macam tenggiling..:P

2 comments:

wak said...

nampak gayanya mmg innocent giler new fren cikmas nih... somehow, dia perlu belajar yg dunia nih bukan indah selamanya... langit tak selamanya cerah, mimpi tak selalunya indah... kadang2 bila kita tengok sesuatu tu dalam keadaan yg 'cantik', kita takkan nampak sebenarnya ada keburukan di sebaliknya...

bagi insan2 yang innocent spt kawan cikmas nih, korg kena belajar lebih bnyk ttg kehidupan. i'm not saying that i am good in this matter, tapi, bila kita terjatuh, kita akan bangkit semula dgn semangat yg lebih kuat, dan pastinya lebih2 berhati-hati. secara tak langsung korg akan lebih matang.

so, kalau seumur hidup kita belum pernah 'terjatuh', then agak terlewat la korg belajar pasal kehidupan. kesannya kpd emosi pun mungkin agak teruk berbanding org yg 'terjatuh' lebih awal...

pesanan kpd kawan baru cikmas nih, teruskan hidup dgn tabah... bunga bukan sekuntum k? selalu saya berpesan pada diri sendiri, sebagai manusia yg rasional, kita perlu tahu bila masanya utk melepaskan sesuatu yg kita sayang, demi kebaikan kedua-dua pihak. dalam contoh kes kawan baru cikmas nih, dia perlu tahu bila masanya dia perlu lepaskan buah hatinya, sekiranya memang ditakdirkan mereka tak dapat bersama. lepaskan dengan doa bahawa perpisahan itu utk kebaikan kedua2 pihak, semoga masing2 bertemu insan baru yang lebih baik, lebih memahami, dan insyaAllah, bertemu dgn jodoh yg ditentukan Allah.

dalam mencari pasangan hidup nih,saya ada prinsip sendiri. mencari pasangan adalah seperti satu sauh kapal laut yg panjang rantainya. sblm kita jumpa sauh, kita terpaksa jumpa rantai yg panjang dulu. sebelum kita berjumpa dgn jodoh yg ditakdirkan tuhan, kita akan bertemu dgn insan2yg 'kurang sesuai' dulu. semua itu adalah hikmah tuhan, semoga kita akan lebih menghargai pasangan kita kemudian hari. org kata lg susah kita jumpa pair kita, lg kita appreciate & syg padanya. lgpn, senang yg senang datang senang pergi kan?

CikSelampit said...

elleh..kawan baru cik ni bukan kawan lama wak ker?
tp memang betul pun senang dapat senang hilang..tapi kadang2 yang susah nak dapat pun boleh hilang sekelip mata jugak..
cuma yang penting kat sini kita memang takleh ambil risiko untuk bertepuk sebelah tangan..nanti kita yang makan hati..kalau rasa tepuk kita tu tak bersambut lagi,maka eloklah kita beralih arah..

bab sauh dengan rantai tuh cik tak berapa setuju lah..
cemaner lak kesnyer kalau kita jadi nelayan kat laut cetek atau sungai saja..tak semua orang pergi ke laut untuk mendapatkan ikan..ader gak yang just memancing di tepi tebing saja...huhu..

IRAMA HATI SAYA